Kaip tavo verslui atsirasti ChatGPT užklausos atsakyme? I dalis
Skirtumai tarp SEO ir GEO. Su praktiniu pavyzdžiu.
Raminta Dobilienė ir Sandra Dzetaveckienė
9/26/20251 min skaitymo


Skirtumai tarp SEO ir AIO (kitaip dar GEO) paieškos rezultatų
Vis daugiau paieškų vykdoma dirbtinio intelekto (pagalba), todėl vis daugiau įmonių ir asmenų nori būti randami šio paieškos būdo pagalba. Kaip tai padaryti? Iki šiol visas pasaulis sukosi apie Google ir SEO, o dabar metas mokytis ir įgyvendinti kai ką naujo. Atrodo, kad tarp SEO ir AIO skirtumų daugiau nei panašumų, tad apžvelkime, kaip veikia šie paieškos varikliai.
SEO ir AIO paieška
SEO – paieška pagal raktinius žodžius Google.
AIO – paieška pagal „promp‘tą“ (užklausą).
Rezultatas
SEO – rezultatas yra pasirinkimas iš gausybės svetainių su raktine fraze.
AIO – rezultatas yra vienas konkretus atsakymas.
T.y. kitaip nei Google, su DI įrankiais tu turi tik vieną šansą būti pacituotu ir pastebėtu.
AIO nėra tik SEO su dirbtinio intelekto prieskoniu. Tai turinio transformacija: vietoj šūkių – faktai, vietoj bendrų frazių – struktūra, vietoj reklaminės kalbos – aiškūs atsakymai į klausimus.
Pavyzdys
SEO: „Geriausias odontologas Vilniuje“ → svarbu tekste kartoti frazę, kad Google ją „pagautų“.
AIO: „Vilniaus centre esanti „X“ klinika specializuojasi dantų implantacijoje. Per 10 metų įsriegėme daugiau nei 1200 implantų. Pacientų pasitenkinimo rodiklis net 96 %.“
Čia yra:
✔ Vietovė – Vilnius.
✔ Paslauga – implantacija.
✔ Patirtis ir autoritetas - 10 metų, 1200 implantų.
✔ Rezultatas - 96 % pasitenkinimas.
Nors SEO dar išlaikys svarias pozicijas 2026 metais, tačiau DI įrankiams tobulėjant bus privalu peržiūrėti savo svetainės turinį.
Nepavėluok į DI traukinį. Gal šiuo atveju tiktų posakis „Kas pirmesnis, tas gudresnis“.
Reikia daugiau informacijos? Susisiek! Techninis SEO - Sandra, tekstai - Raminta.