Kaip kurti įtraukiančias istorijas?

Donald Miller - Buiding a Storybrand. Tekstų rašymas istorijos (storytelling'o) pagalba.

KNYGOS

raminta.rusinaite

3/20/20212 min skaitymo

Ar kada pagalvojote, jog story telling‘as/istorijų pasakojimas yra neįtikėtinai sena ir veiksminga technika. Juk net religija yra pagrįsta herojų pasakojimais, kurie veda tikinčiuosius į problemų sprendimą.

Jau kurį laiką itin aktyviai domiuosi kūrybingumu, teksto įtaigumo paslaptimis ir geriausiomis technikomis. Kol kas labiausiai mane įtikina storytelling‘o metodai.

Į rankas ne atsitiktinai, o tikros guru rekomenduota, pateko ši nauja knyga. Ji kur kas labiau pagilino įsitikinimą, jog istorijos pasakojimo meistrystė yra nepaprastai vertinga. Dalinuosi savo knygos aprašymu kodėl taip yra ir kaip tuo pasinaudoti?

Žmonės pajaučia žmones, per jų pasakojamas istorijas. Žmonės perka daiktus ar paslaugas, aukoja pinigus, jei patiki jų pasakojama istorija ir galimybe išvengti blogojo scenarijaus.

Paprastas pavyzdys, nesenai žiūrėjau tikrais faktais paremtą filmą „Skin“. Siužetas paprastas, į nusikalstamos grupuotės veiklą įsitraukęs vaikinas sutinka moterį, dėl kurios pasiryžta keistis ir nori išeiti iš organizacijos. Problema – jis nuo galvos iki kojų (t.y. įskaitant ir veidą) yra tatuiruotas, todėl visi jo šalinasi, jis negali rasti darbo, įsilieti į visuomenę. Viena pasiturinti ponia išgirdusi jo istorija sutinka sumokėti už daugiau nei 300 tatuiruočių šalinimo sesijų. Ar ji būtų davusi pinigų, jei jos būtų paprašyta padėti pašalinti tatuiruotes buvusiam „gangui“? Abejoju. Bet papasakojus visą istoriją, kad blogietis nori virsti geriečiu ir gyventi padoraus žmogaus gyvenimą su gyvenimo meile neabejotinai sukelia šiltesnius jausmus.

Knygoje pateikiama daugybė pavyzdžių kaip storytelling‘as naudojamas kino industrijoje. Kaip šie metodai pakeitė „Apple“ prekės ženklo pozicionavimą. Iškalbingi knygos pavyzdžiai byloja, kad receptas veikia.

Šioje naujoje knygoje pateikiama metodika kaip kiekvienai veiklai nesudėtingai pritaikyti istorijos kūrimo principus ir padaryti tai teisingai. Nesupraskite manęs klaidingai, tai nėra paprasta, tai turi schemą, tačiau tai veiksminga.

„People don't buy the best products; they buy the products they can understand the fastest.“

Viena didžiausių daromų klaidų ta, kad prekės ženklai pateikia istorijas, kuriose jų produktai ir paslaugos yra istorijos herojai, o argi neturėtų būti atvirkščiai? Klientas yra herojus, kuriam gali padėti jūsų produktas. Toliau pasidalinsiu keliais istorijos kūrimo principais. Kokius klausimus būtina atsakyti, kad istorija būtų įtraukianti?

1. Ko nori herojus?

2. Kas trukdo tai gauti?

3. Kas nutiks ar kaip tik nenutiks, jei jis gaus ko nori?

Pasidarę istorijos esmės struktūrą ir viziją esate pasiruošę judėti toliau su turinio konstravimu. Šią knygą paėmiau į rankas iš smalsumo, kuo ji gali pasitarnauti teksto kūrime, tad galbūt labiausiai per šia perspektyva ir pateiksiu savo įžvalgas.

Story tellingo konstravimas. Būsiu lakoniša ir pereisiu prie knygoje nurodomų žingsnių, kaip sudėlioti įtraukiantį istorijos pasakojimą, juk praktika svarbiausia!

1. Veikėjas – istorijos herojus. Tai visada yra jūsų pirkėjas. Klientas yra istorijos centras.

2. Problema. Išradingai išpieškite problemą, su kuria jūsų herojus tapatinasi.

3. Vedlys/kumyras/guru. Prisistatykite! Tai jūs! Jūs, jūsų prekės ženklas, yra tas vedlys, kuris padeda dorotis su problema.

4. Planas. Vedlys naudingas tuo, jog papasakoja ir iliustruoja, kaip prekė ar produktas išsprendžia problemą.

5. Kvietimas veikti. Kviečiame pirkti, registruotis. Skatiname herojų.

6. Išvengtos rizikos. Papasakojame, kaip ir kokių rizikų prekės ženklas įsigijus padeda išvengti.

7. Herojaus sėkmė: įgytas statusas, užbaigtas procesas ar įgyvendinta savirealizacija.

Daugiau knygų aprašymų rasite mano tinklaraštyje