Prekės ženklo mitologija: Kas tai ir kodėl ji svarbi?
NAUDINGA
11/1/20242 min skaitymo
Manote, kad esate geras pardavėjas? To nebepakanka. Pasiūla tokia didelė, jog imame kurti istorijas, kurios rezonuoja su klientais. Prekių ženklo mitologija – tai unikalus būdas išplėtoti savo prekės ženklo pasakojimą, perteikti jo kilmę ir vertybes. Čia mitologija – tai subtiliąja prasme pritaikytas žodis prekės ženklo esybei iliustruoti.
Prekės ženklo kilmės svarba
Seniau svetainėse ne retai apskritai nerasdavau tokios skilties kaip „apie mus“, „mūsų istorija“, nes neatrodė svarbu kurti asmenine prekės ženklo legendą. Dabartyje, kurioje internetas lūžta nuo pasirinkimų gausos, kur viskas jau seniai sukurta, patobulinta ir perdėta į naujas pakuotes, tenka ieškoti kampų, kurie padėtų išsiskirti. Legenda apie prekės ženklo atsiradimą yra viena tų perspektyvų, kuri gali išskirti iš minios ar leisti susitapatinti su kuriamu/parduodamu produktu. Pristatyti save – tai nebe pasirinkimas, tai internetinės svetainės ir socialinių tinklų higiena. Galbūt esate kosmetologė, kuri paauglystėje kentėjo patyčias dėl aknės, todėl paskyrė savo profesinį kelią tam, kad padėtų to išvengti kitiems. O galbūt jūs esate juvelyrikos prekės ženklas, kurio ašis – jūsų juvelyras tėtis, kuris daugiau nei 20 metų kuria haute couture papuošalus. P.S. abi šios istorijos tikros, nes pati jiems rašiau tekstus.
Pasigyrimas ar atsiliepimas?
Kaip ir senovės mitai, prekės ženklo istorijos gali turėti herojiškų elementų, pasakoti apie iššūkius ir pergales. Mitologijos kūrimas padeda prekės ženklui atrodyti unikaliam ir autentiškam. Šios istorijos gali padėti pajusti ir stiprinti ryšį tarp kliento ir prekės ženklo. „Apple“ ar „Nike“ panaudoja pasakojimą kuriant savo unikalų „mitą“. Pamenu „Nike“ įkūrėjo knygą „Batų vilkas“, nes joje autorius ir vieno didžiausių pasaulyje verslų savininkas, pasakojo nepagražintą savo verslo kelionės istoriją su visai linksmaisiais kalneliais, staigmenomis ir klystkeliais. Galbūt tai nėra tiesioginis prekės ženklo legendos kūrimas, tačiau tikrai pridedantis karmos taškų „Nike“ verslui. Kodėl? Nes jo įkūrėjas toks pat žmogus, kuris pradėjo nuo labai mažai, o galbūt nuo tiek pat resursų, kiek turite jūs ar aš. Tai kuria bendrumo jausmą, įkvėpimą.
Prekės ženklo balsas
Kiekviena legenda turi savo balsą. Viena sodrų ir solidų, kita energingą ir pozityvų. Neturėti prekės ženklo balso – tai niveliuotis minioje. Apibrėžkite viską – kaip kreipsitės į klientą, kokius skyrybos ženklus naudosite. Skyrybos ženklus? Na, pavyzdžiui, jei esate romantiškų prekių pardavėjas, galbūt pas jus vyraus svajingi daugtaškiai, o jei esate įkvėpėjus, mentorius – tai kodėl nepaįvairinti teksto šauktukais ar didžiosiomis raidėmis? Pavyzdžiui, „Celemi“ kosmetikos prekės ženklo įkūrėja Justė Pinkevičienė savo Instagram story komunikacijoje naudoja tą patį mirksintį raudoną tašką, kuris siejasi su pačio prekės ženklo logotipu ir įvaizdžiu. Šis elementas tampa nebeatsiejamas nuo „Celemi“ ir Justės.


Asociacijų svarba
Jūsų mitologija gali būti ne tik tekstinė, bet ir fizinė. Ką turiu mintyje? Jūsų prekės ženklas gali turėti fizinį jus pristatantį elementą. Iliustruosiu su pavyzdžiu apie „Salanida“. Prekės ženklo pavadinimas kalba pats už save SALA NIDA. Mes, lietuviai, didžiuojamės turėdami Baltijos jūros pajūrį. Pajūrio tematika tapo šio prekės ženklo linija – nuotraukose, logotipe ir NET smėlio smiltelėse, kurios gražiame, mažame buteliuke atkeliauja su kiekvienu užsakymu.
Prekių ženklo mitologija – tai būdas kurti autentiškumą ir identifikuotis per išskirtinumus. Tai būdas turėti atpažįstamą veidą ir suteikti savo verslui charakterį.